Borang pesanan

Thursday, 24 November 2016

Waffle Ringan Gebu

Text:Mazziah bt Md Yusuf
Gambar:Mazziah bt Md Yusuf

Resepi ni hasil tangan kawan-kawan group Masak Apa Hari Ni(MAHN) saya simpan sebagai simpanan peribadi untuk koleksi resepi.
.
Sama-sama share untuk manfaat
.

Waffle ringan gebu

2 cwan tpung gandum
½ sdt soda bikarbonat
1  sdt baking powder
½ sdt garam
250ml freshmilk.. Klu xde guna air biasa pon boleh..sdap gebu jgk
1 bj telur
¼ cwan mnyk

Blenderkan sume sampai gebu.. Cha guna whisk je.. Kcau lelaju..

Wednesday, 23 November 2016

Salam pendahuluan


Text:Mazziah bt Md Yusuf

"Sesuatu yang belum HALAL.
.
Janganlah disentuh dengan tangan
Tetapi...sentuhlah HATI nya
dengan DOA.
.
Semoga DOA menjadi
Penghubung
antara DUA HATI.
.
Dan mendapat keredhaan-NYA..
Aamiin..

Tuesday, 22 November 2016

Memperkasakan kelelakian Dengan Kekanda

Text:Mazziah bt Md  Yusuf
Gambar : Mazziah bt Md Yusuf

#QasehGold bukan hanya untuk wanita malah untuk lelaki pun ada tau.kami juga menawarkan untuk abam-abam sado kat luar sana.

#QasehGoldKekanda  memperkasakan kelelakian Anda.
.
Suami-suami kat luar sana yang bermasalah ,jom rawat diri sendiri.
.
Anda saja yang tahu kelemahan diri.

#suri_maz #QasehGokdExpert #MADUQASEH

Monday, 21 November 2016

Aku bersyukur


Assalamualaikum dan selamat pagi.
.
Alhamdulillah bersyukur sangat diberi peluang masih boleh menghirup udara segar hari ini.
.
Nikmatnya tidak terkata betapa Allah sangat sayang kepada hambabya dan memberi peluang untuk terus bertaubat.
Allahu rabbi terima kasih ya Tuhanku.
.
Atas nikmat sihat yang engkau berikan


Garam puaka

Garam Masakan KRISTAL MINERAL
-------------------------
.

Mengandungi 100% kristal garam dari Himalaya yang tidak melalui proses pelunturan.
.
Dengan jaminan keaslian warna dan rasa, garam ini menyimpan banyak khasiat yang memberi faedah kepada tubuh badan manusia.
.
FUNGSI
--------
.
Menambah perasa dan keenakan dalam masakanMelambatkan proses degradasi (kerosakan) supaya makanan tidak cepat basiMenambah mineral dalam makanan andaMenstabilkan tekanan darah
.
KEISTIMEWAAN
------------
.

Tiada kesan sampingan seperti penyakit tekanan darah tinggi.
.
Pastikan anda menggunakan Kristal Garam Masakan Himalaya untuk menjadikan juadah anda lebih lazat dan selamat hari ini!
.
.
.

#Garammasakan #suri_maz #QasehGoldExpert #MADUQASEH

Sunday, 20 November 2016

Resepi di ilhamkan dari Azlina

Bismillah..huih dah rindu gile bg resepi..lepas siap semua keje rumah baru move on pgg hp dan taip resepi pending..dimulai dgn ganace tuk coklat kek yg melt dan sedap
Bahan2
1 cawan serbuk koko,ape2 jenama serbuk koko asalkan jgn pakai serbuk kari

1 tin susu cair/susu segar,susu baru perah dr kambing ke lembu pon boley

1 cawan susu pekat,xkire murah mahal beli kat pasaraya ke kedai acheh ke belasah(ikut kemanisan sendiri boleh rasa bile dah siap kalau agak manis tmbh susu cair lg yg ni ikut individu kalau rasa kurg manis tmbh susu pekat lg ye....

1/2 cawan gula halus,halus maksud  die xkasar..beli kastor halus atau blender atau tumbuk,lempang,cubit ke mana2 asal die jd halus

1/2 cawan milo/vico atau susu coklat serbuk,jgn letak serbuk breeze je khuatir berbuih ganace tu hehe

Masuk dalam 1 periuk walau pon ko kaya raya gune 1 periuk jugak ye letak atas api dan kacau atas api slow smpai xde yg berketul

Ok masukkn 125g butter kacau lg smpai semua larut
Masukkn 150g coklat masakan patah2 eh dan kacau smpai pekat
Biakan semalaman smpai die jd melt pekat boleh tuang atas kek coklat anda...kalau nak cepat sket pekat masuk peti ais nak lg cepat ko sekali masuk dalam peti ais smbil2 lepak smbil rasa coklat tu eh ehe ok selamat mencuba

IGE

I-GE
========:==:

ANA CERDAS I-GE Formulasi homeopathy yang selamat dan berkesan untuk
.
.meningkatkan kecerdasan minda dan menguatkan memori.
.

.I-GE mengandungi garam mineral seperti
------------------------------------------------------
✔Potassium Fosfat, ✔Magnesium Fosfat,✔ Natrium Fosfat dan✔ Natrium Fosfat untuk
aktiviti neuron otak yang aktif.
.
Kajian menunjukkan bahawa kekurangan garam mineral tertentu boleh memberi kesan negatif kepada bahagian-bahagian tubuh termasuk kecerdasan minda.
.
Ini dapat mengakibatkan masalah seperti✔ lemah fikiran, ✔pening, ✔kesedihan,✔ pelupa,
✔gemuruh dan ✔berdebar-debar.
.
Sesuai untuk dewasa dan kanak-kanak.
Khasiat:
.
• ✔Membantu perkembangan sel otak
• ✔Menguatkan memori
• ✔Menambah kecerdasan
• ✔Membantu menormalkan saraf
• ✔Tidak menyebabkan ketagihan
.
.
✔✔✔Memang sesuai untuk USIA anak² hinggalah dewasa.
✔ Pelajar sekolah,
✔ pelajar universiti/Kolej,
✔mereka yang bekerja banyak memggunakan minda memang amat sesuai amalkan IGE

#suri_maz
#QasehGoldExpert
#MADUQASEH